Hvordan få tak i sponsormidler til sommerskole for barn?

Hei! Jeg har satt igang et lite prosjekt på Henie Onstad Kunstsenter for deres sommerskole, der vi skal knytte elektronikk (og kanskje koding) opp mot kunsten. Barna skal få lage en liten robot som kan tegne mønstre på et ark de senere kan få med seg hjem. Prosjektet har dessverre litt lite midler til rådighet, og det vil være nødvendig med sponsormidler om vi skal få til det vi vil. Det er snakk om noen få tusenlapper til motorer, mikrokontrollere, strømstyring og batteri. Dette er første gang jeg jobber selvstendig på et slikt prosjekt, og jeg lurer på hvem/hvor jeg skal spørre for å få tak i sponsormidler. Kan det være noen her inne med erfaringer rundt dette? Hvor tror dere det er lurt å høre?

1 Like

Hvor har du tenkt at pengene skal betales inn? Du må passe på at det ikke er til deg selv. Frivillighetssentralen kan være regnskapsfører, da slipper du å opprette et org. nummer.

Før du spør noen som spons bør du ha en idé om hvordan de kan synliggjøres. F.eks. om det kommer frem på en website eller en t-skjorte som barna får eller noe. Så er det egentlig å forfatte en mail der du forklarer formålet og hva de får av synlighet, og ringe rundt. For når man ringer og de virker interessert ber de om en mail.

Jeg har valgt folk jeg kjenner i IBM, Microsoft, Itera, etc og som jeg vet har god posisjon der. Har som oftest fått napp, men det gikk tregt sist. Det beste er å benytte nettverket. Kanskje til og med facebook og slikt. Hva med Sparebank1 btw kanskje de er interessert? Og hvor mye er det snakk om? Siden det r Henie Onstad kan det hende at de allerede har noen velgjørere som kan vøre interessert i dette også?

1 Like