Nettbutikk på nettsidene?

Hei,
jeg snakket litt med Kodeklubbgruppa og Elena som designer logoer. For å lage en bedre klubbfølelse i Kodeklubbene hadde det vært bra å ha muligheten til å skaffe buttons og gjerne t-skjorter til barna. Til nå har dette vært opp til de enkelte, men om vi har et ferdig t-skjorte-design og ferdige buttons som kan bestilles hadde det vært kult og nyttig. Det går an å legge til en nettbutikk på kidsakoder.no som drives av noen andre enn oss. Så kan vi sende folk som vil ha utstyr dit.

Hva synes dere om denne ideen? Innspill eller forsla til hvordan dette kan løses?

3 Likes

Det er altså mulig for Elena å lage et t-skjortedesign - jeg tenkte på grønn skjorte med svart Kodkelubblogo der grønnfargen skinner igjennom - og så legge til en butikk der man kan bestille kun den t-skjorta. Bør det kun være tilgjengelig for Kodeklubb-sjefer kanskje?

Dersom vi får ein bra kodeklubb-logo med ein gang, kan vi få hettegensere trykt opp til NDC-arrangementet i juni. Om du er kjapp @elenabiu, kan vi bruke nytt design på det - ellers går vi for den vanlige logoen vår. @Helge har vi noko preferanser på kva logo i logopakken vi liker best?

Jeg er veldig med på den idéen! Har savnet litt diverse for å gjøre oss mer synlige, spesielt på arrangementer hvor vi har stand. Har dere sett på eller tenkt ut hvilken løsning vi kunne brukt? Vet at det finnes forskjellige løsninger til Wordpress, men har ikke jobbet med noen av dem.

Jeg skal sjekke ut WooCommerce.

Her er forresten det t-skjorte-designet vi har på kidsakoder.no/ressurser i dag: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B5Ybv0IQquwybHlKcmlHS2xxNGM

WooC er en del pes… spesielt med tanke på at vi da må ha et varelager, sende ut, etc

CafePress etc er noe å se på: http://www.cafepress.com/+products+gifts

Ja, det beste er om vi slipper å administrere den noe særlig selv. Et par småting jeg ser sånn umiddelbart på CafePress:

  • Ingen norsk valuta
  • Litt laber integrasjon med nettsidene

Sistnevnte kan vi løse ved å lage en redaksjonell side som linker videre til butikken, da blir det i praksis ikke en nettbutikk på våre nettsider.

Hello folks! Takk for sist:) Det er slik å forstå at det eneste som trengs
er den (avrundete) kvadratiske (generelle) kodeklubben-logoen med
transparent tekst til bruk på klær? I så fall bør det være mulig å fikse
dette rimelig sporenstreks, ja.

2 Likes

ja, finnes flere slike, var den jeg kom på… vi må ha noe sånt, vi har i praksis ikke båndbredde eller cashflow til noe annet…

Enig der. Vi får skaffe en oversikt over alternativer, og så finne noe vi enkelt kan prøve ut

Jeg vil heller ha en annen: Den jeg hadde på lørdag. Grønn skjorte med svart og hvit kodeklubbfirkant der det grønne i skjorta skinner gjennom.

Kan vi få til en sponset løsning for gratis T-skjorter? Vi har snakket om hva vi kunne bruke penger til uten å pådra oss byråkrati. Det å skaffe profilmateriell er jo en god mulighet til å bruke sponsorpenger på noe som har tydelig nytteverdi for kodeklubbene.

1 Like

Flott initiativ. Men bruk økologiske klær: kanskje via www.grontskift.no vi er vel miljøvennlige?

1 Like

Om det er ønskelig, kan vi godt bruke nettbutikken til Kodegenet for å distribuere slikt. Jeg har normalt 2-3 utsendinger i uken likevel, så det kunne vært en mulighet. Jeg har også plass til noe varelager i lokalene hos meg.

1 Like

Ai, denne så jeg nå. Det er jo et ganske godt tilbud da! Jeg skal ta det videre.

Oj. Denne har også gått meg hus forbi! Det er jo ein strålande idé!! La oss preike litt meir om det!

1 Like