Invitere folk til forumet

Hei!
I prosessen med å flytte over hit fra Facebook, så burde sikkert vi opprette de regionale forumene vi har hatt på Facebook. For å få folk med over, så lurte jeg på om det fantes mulighet for å enkelt invitere brukere inn her? Men det er kanskje fånyttes, siden de jeg vil ha hit ikker er registrert ennå. Men det hadde vært stilig å ha en funksjonalitet for å invitere alle i en FB-gruppe hit vha mail e. l.

Det er funksjonalitet for det i forumløsningen, men vi det fungerer ikke når vi syncer brukere mot kidsakoder.no. Foreslår å sende en melding til alle i gruppen med link til https://forum.kidsakoder.no/login. Om du trenger private grupper, kan vi opprette det. Vi jobber med å åpne for å kunne legge til flere moderatorer, antar at det er i orden i morgen.

Høres bra ut, Perry.

Ut fra hva som var sagt om intensjonen i helgen, så tenker jeg vi holder oss unna private grupper inntil videre.
Jeg kan se til å få opp en gruppe for min region, så har man noe å kopiere.

Dere gjør en fantastisk jobb her inne. Kudos til alle i kommunikasjon og som får et så bra forum til oss!

1 Like

Med regionale grupper, tenker du da på facebook-gruppene til kodeklubbene eller noe regionalt for et fylke?

Min tanke var å ha et sted man kunne spørre etter hjelp/folk og at dette kunne være regionsbasert. Vi trenger gjerne å flagge behov for hjelp mellom oss som holder på, nye folk som ser etter hjelp og de spørsmålene som kommer fra dere sentralt. Vi har en privat koordineringsgruppe på FB i dag, men den kan gjerne være åpen og her i stedet. Det kan være at den åpne LKK Bergen og omegn-gruppen kan fortsette å eksistere, i håp om at den når flere enn her, men jeg tenker det også bør være en her. Det blir i alle fall lettere for meg å plukke opp forespørsler om jeg forholder meg til regionen jeg er i framfor å bla gjennom alle forespørsler. Men det kan godt være at jeg er på ville veier her - ville ikke være første gangen - så dere får korrigere meg mildt om dere er uenige :wink:

2 Likes

Jeg er enig i at det er lurt å ha regional kommunikasjon her, og så kan man ha praten med lokale folk gående i FB gruppa… er det en lur mix? Poenget er jo å være der folk er, og motivasjonen for å gå inn på dette forumet stiger formodentlig med graden av engasjement i LKK

1 Like

Bra!
Off topic - ser at det med Discourse blir mange kjærtegn, og spesielt mellom oss to Simen. Vår i luften… :wink:

1 Like

:kissing_heart: rødme

2 Likes