Forskningstorget i år er fredag 22. og lørdag 23. september, på Universitetsplassen midt i Oslo. Jeg melder inn at Kodeklubben/LKK stiller med et bidrag til “Miniforskerteltet”. Vi bestemmer detaljene når tiden nærmer seg, men det blir antakelig en blanding av koding og making som tidligere. Det pleier å være veldig hyggelig å stille ut på Forskningstorget, så sett gjerne av datoene
Det er tid for å melde inn bidrag til programmet, og jeg legger inn en tekst som “hjemler” det vi har gjort de siste årene, med en kombinasjon av koding og making:
Lag dataspill og roboter!
Hos Kodeklubben kan du prøve programmeringsspråket Scratch som er lett å lære og morsomt å bruke, for eksempel til å lage dine egne spill. Vi viser også andre måter du kan lære deg å være kreativ med datamaskinen og lage dine egne kule oppfinnelser, med veiledere fra Kodeklubben og FFI (Forsvarets forskningsinstitutt).
Foreslå gjerne endringer (før fristen 12. juni)
Jeg skulle veldig gjerne ha vært med i år også, men jeg har Scratch-kurs-undervisning den helgen for UDE/Osloskolen.
Dog, kan jeg foreslå papirhelikopter-prosjektet. Det er svært enkelt og en morsom øvelse som alle kommer seg gjennom på 10-20 minutter. Så genererer det også litt aktivitet på plassen
Lurt!
Torbjørn
Nå nærmer det seg Forskningstorget. Er det noen flere som har lyst og tid til å være med? En fin anledning til å treffe mye folk.
Jeg tar gjerne en tur innom på lørdag