Forskningstorget 2017

Forskningstorget i år er fredag 22. og lørdag 23. september, på Universitetsplassen midt i Oslo. Jeg melder inn at Kodeklubben/LKK stiller med et bidrag til “Miniforskerteltet”. Vi bestemmer detaljene når tiden nærmer seg, men det blir antakelig en blanding av koding og making som tidligere. Det pleier å være veldig hyggelig å stille ut på Forskningstorget, så sett gjerne av datoene :slight_smile:

4 Likes

Det er tid for å melde inn bidrag til programmet, og jeg legger inn en tekst som “hjemler” det vi har gjort de siste årene, med en kombinasjon av koding og making:

Lag dataspill og roboter!
Hos Kodeklubben kan du prøve programmeringsspråket Scratch som er lett å lære og morsomt å bruke, for eksempel til å lage dine egne spill. Vi viser også andre måter du kan lære deg å være kreativ med datamaskinen og lage dine egne kule oppfinnelser, med veiledere fra Kodeklubben og FFI (Forsvarets forskningsinstitutt).

Foreslå gjerne endringer (før fristen 12. juni)

1 Like

Jeg skulle veldig gjerne ha vært med i år også, men jeg har Scratch-kurs-undervisning den helgen for UDE/Osloskolen.

Dog, kan jeg foreslå papirhelikopter-prosjektet. Det er svært enkelt og en morsom øvelse som alle kommer seg gjennom på 10-20 minutter. Så genererer det også litt aktivitet på plassen :slight_smile:

https://kodegenet.no/page/papirhelikopter

1 Like

Lurt!

Torbjørn

Nå nærmer det seg Forskningstorget. Er det noen flere som har lyst og tid til å være med? En fin anledning til å treffe mye folk.

Jeg tar gjerne en tur innom på lørdag :slight_smile:

1 Like